Lund har valgt å arbeide ut i fra Stokmarknes sentrale plass i Hurtigrutens historie, for å bygge på stedets identitet. Rent konkret arbeidet hun ut i fra kjente mønstre og farger fra pipeløp fra skip, og en gammel, vakker tegning av skipet Richard With fra 1909. Det var viktig å skape komposisjoner som utnyttet og aksentuerte ulike deler av rutenettet, og skape et interessant forløp i fasaden. Hun har også fokusert på å legge inn mellomrom mellom de ulike områdene, for å skape en balanse, så ikke fasaden blir altfor aktiv. Fasaden skal puste.
Photo:
Larssen, Kolbjørn Hoseth
/
Kunst i offentlige rom
Lund har valgt å arbeide ut i fra Stokmarknes sentrale plass i Hurtigrutens historie, for å bygge på stedets identitet. Rent konkret arbeidet hun ut i fra kjente mønstre og farger fra pipeløp fra skip, og en gammel, vakker tegning av skipet Richard With fra 1909. Det var viktig å skape komposisjoner som utnyttet og aksentuerte ulike deler av rutenettet, og skape et interessant forløp i fasaden. Hun har også fokusert på å legge inn mellomrom mellom de ulike områdene, for å skape en balanse, så ikke fasaden blir altfor aktiv. Fasaden skal puste.
Photo:
Larssen, Kolbjørn Hoseth
/
Kunst i offentlige rom
Lund har valgt å arbeide ut i fra Stokmarknes sentrale plass i Hurtigrutens historie, for å bygge på stedets identitet. Rent konkret arbeidet hun ut i fra kjente mønstre og farger fra pipeløp fra skip, og en gammel, vakker tegning av skipet Richard With fra 1909. Det var viktig å skape komposisjoner som utnyttet og aksentuerte ulike deler av rutenettet, og skape et interessant forløp i fasaden. Hun har også fokusert på å legge inn mellomrom mellom de ulike områdene, for å skape en balanse, så ikke fasaden blir altfor aktiv. Fasaden skal puste.
Photo:
Larssen, Kolbjørn Hoseth
/
Kunst i offentlige rom
Lund har valgt å arbeide ut i fra Stokmarknes sentrale plass i Hurtigrutens historie, for å bygge på stedets identitet. Rent konkret arbeidet hun ut i fra kjente mønstre og farger fra pipeløp fra skip, og en gammel, vakker tegning av skipet Richard With fra 1909. Det var viktig å skape komposisjoner som utnyttet og aksentuerte ulike deler av rutenettet, og skape et interessant forløp i fasaden. Hun har også fokusert på å legge inn mellomrom mellom de ulike områdene, for å skape en balanse, så ikke fasaden blir altfor aktiv. Fasaden skal puste.
Photo:
Larssen, Kolbjørn Hoseth
/
Kunst i offentlige rom