• Holt skole i Tvedestrand, bygd i 1817 og brukt til 1912.
Venstre del er degnebolig. Høyre del er skolestuen. Kallenavnet "Feragenskolen" har den fått på grunn av Andreas M. Feragen, som var lærer der i over 60 år (1846 - 1912). Fungerer nå som skolemuseum.
    Photo: Norsk Folkemuseum

Holt skole i Tvedestrand, bygd i 1817 og brukt til 1912. Venstre del er degnebolig. Høyre del er skolestuen. Kallenavnet "Feragenskolen" har den fått på grunn av Andreas M. Feragen...

1 comment

• Holt skole er i dag skolemuseum, og administreres av Næs Jernverksmuseum. Se http://www.jernverksmuseet.no/index.php?parent_text=101&page=101&Holt%20skolemuseum

Kallenavnet "Feragenskolen" har den fått pga Andreas M. Feragen, som var lærer der i over 60 år (1846 - 1912).