• To strikkende kvinner med hund i stueinteriør, Lunden gård, Hegglandsgrend, Fyresdal, Telemark. Antatt søstrene Signe Quisling, gift Fossum og Malene Quisling, døtre av lensmann Lars Abraham R. Qvisling og Gro, født Jonsdatter. Malene tok over gården, begge bodde etterhvert der. Hegglandsgrend fikk eget poståpneri på Lunden fra 1898 med Signe som poståpner, senere også Malene.
    Photo: Qvisling, Jon Lauritz / Norsk Folkemuseum

To strikkende kvinner med hund i stueinteriør, Lunden gård, Hegglandsgrend, Fyresdal, Telemark. Antatt søstrene Signe Quisling, gift Fossum og Malene Quisling, døtre av lensmann La...