Ålesundsmessen, messeområdet, parkerte busser i forgrunnen, Ålesund, september 1959.

1 comment

• Dette er tydeligvis rutebiler som står parkert nær Rutebilstasjonen i Ålesund. På bussen til høyre ser vi selskapsnavnet ved bakdøra, Øvrevolls Bilruter. Neste buss er går registeringsnummer og selskapsnavn. Det er T-8676 Commer, kombinetbuss, 1958-modell. Karosseriet er bygd av Bussbygg, Hovdenakken. Bussen tilhører Otrøy Auto som åpnet rute Otrøy-Molde i 1949, og Otrøy-Midøy-Ålesund i 1958. De to bussene bak er fra andre selskaper. På den til høyre skimtes Engesetdaslruta i skiltkassen. Dermed er det en buss fra Ole K. Uhlen (Uhlens Auto) i Skodje. På den bakre, til venstre, synes antakelig Ålesund-Brattvåg i skiltkassa. Det er i så fall en buss fra Sunnmøre-Romsdal Billag. Selskapets farger var grønn og gult rundt vinduene.