• Opprydding av vindfall i Sormerudskogen lengst sør i Elverum kommune våren 2012.  Fotografiet er fra en furumo der mange av trærne blåste overende under stormen «Dagmar» foregående vinter.  Arbeidet ble utført med en lett tynningsmaskin av typen John Deere 1070E.  Forstmannen Halvor Svenkerud administrerte dette arbeidet på vegne av utenbygds skogeiere.  Da dette fotografiet ble tatt sto han foran aggregatet på maskinen.

Norsk Skogmuseum har dokumentert skogskader etter stormen Dagmar, som herjet i romjula 2011. Opprydningsarbeidet foregikk fortsatt i mai 2012, da Norsk Skogmuseum dokumenterte dette arbeidet.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Opprydding av vindfall i Sormerudskogen lengst sør i Elverum kommune våren 2012. Fotografiet er fra en furumo der mange av trærne blåste overende under stormen «Dagmar» foregående...