Opprinnelig bolster- og grusvogn. Ombygd først til lukket godsvogn (varme) og senere til magnetittvogn.
Opprinnelige data (bolster- og grusvogn):
Vognvekt: 4,5 tonn
Last: 11 tonn
Bevegelige aksler.
Lengde: 6150 mm.
6 slike bolster- og grusvogner ble levert Thamshavnbanen (nr. 27-32).
Nr. 29 og 32 ble ombygd til lukkede godsvogner (melkvogner).
Photo:
Bach, Torstein
/
Orkla Industrimuseum
Opprinnelig bolster- og grusvogn. Ombygd først til lukket godsvogn (varme) og senere til magnetittvogn.
Opprinnelige data (bolster- og grusvogn):
Vognvekt: 4,5 tonn
Last: 11 tonn
Bevegelige aksler.
Lengde: 6150 mm.
6 slike bolster- og grusvogner ble levert Thamshavnbanen (nr. 27-32).
Nr. 29 og 32 ble ombygd til lukkede godsvogner (melkvogner).
Photo:
Bach, Torstein
/
Orkla Industrimuseum
Opprinnelig bolster- og grusvogn. Ombygd først til lukket godsvogn (varme) og senere til magnetittvogn.
Opprinnelige data (bolster- og grusvogn):
Vognvekt: 4,5 tonn
Last: 11 tonn
Bevegelige aksler.
Lengde: 6150 mm.
6 slike bolster- og grusvogner ble levert Thamshavnbanen (nr. 27-32).
Nr. 29 og 32 ble ombygd til lukkede godsvogner (melkvogner).
Photo:
Bach, Torstein
/
Orkla Industrimuseum