Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.
Kunstverket er utformet som en båt i forenklet form så barn skal lett kunne gå inn og få le for vinden.
Photo:
Torvund, Gunnar
/
Kunst i offentlige rom
Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.
Kunstverket er utformet som en båt i forenklet form så barn skal lett kunne gå inn og få le for vinden.
Photo:
Sveen, Arvid
/
Kunst i offentlige rom
Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.
Kunstverket er utformet som en båt i forenklet form så barn skal lett kunne gå inn og få le for vinden.
Photo:
Sveen, Arvid
/
Kunst i offentlige rom
Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.
Kunstverket er utformet som en båt i forenklet form så barn skal lett kunne gå inn og få le for vinden.
Photo:
Sveen, Arvid
/
Kunst i offentlige rom
Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.
Kunstverket er utformet som en båt i forenklet form så barn skal lett kunne gå inn og få le for vinden.
Photo:
Sveen, Arvid
/
Kunst i offentlige rom
Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.
Kunstverket er utformet som en båt i forenklet form så barn skal lett kunne gå inn og få le for vinden.
Photo:
Janicke Heggem Rudi Iversen / KORO
/
Kunst i offentlige rom
Utsmykkingen kan betraktes som en poetisk metafor på Svalbard-samfunnet, med referanser til tradisjonelle virksomhetsområder i en nordlig sfære. Samtidig oppfordrer den til mange ulike former for lek, og gir barna både gjemmesteder og ly for vinden. Utsmykkingen byr på stor materialrikdom og innbyr også til taktil kontakt. Den byr også på små overraskelser i form av kunstneriske detaljer som kan oppdages og utforskes underveis, slik vi også kjenner det fra Torvunds øvrige produksjon.
Kunstverket er utformet som en båt i forenklet form så barn skal lett kunne gå inn og få le for vinden.
Photo:
Janicke Heggem Rudi Iversen / KORO
/
Kunst i offentlige rom