Honerud går i denne serien i dialog med kunsthistorien og portrettsjangeren i et personlig grep som bryter med det nøytralt registrerende blikk som har dominert sjangeren i fotokunsten de siste 10 årene. Bildene viser palestinske barn i utkanten av Ramallah, men vel så mye som å være forankret i en spesifikk historisk og geopolitiske kontekst, formidler disse fotografier noe mer overordnet og universelt om det å være menneske og takle sin livssituasjon tross vanskeligheter. Barn forblir barn uansett. Bildene bidrar til å nyansere krigens uttrykk på en måte som er oppløftende og peker positivt fremover. Slik sett tilbyr de oss et nytt blikk på en konflikt vi vanligvis ser dokumentert i all sin håpløshet.
Photo:
Honerud, Hilde
/
Kunst i offentlige rom
Honerud går i denne serien i dialog med kunsthistorien og portrettsjangeren i et personlig grep som bryter med det nøytralt registrerende blikk som har dominert sjangeren i fotokunsten de siste 10 årene. Bildene viser palestinske barn i utkanten av Ramallah, men vel så mye som å være forankret i en spesifikk historisk og geopolitiske kontekst, formidler disse fotografier noe mer overordnet og universelt om det å være menneske og takle sin livssituasjon tross vanskeligheter. Barn forblir barn uansett. Bildene bidrar til å nyansere krigens uttrykk på en måte som er oppløftende og peker positivt fremover. Slik sett tilbyr de oss et nytt blikk på en konflikt vi vanligvis ser dokumentert i all sin håpløshet.
Photo:
Honerud, Hilde
/
Kunst i offentlige rom
Honerud går i denne serien i dialog med kunsthistorien og portrettsjangeren i et personlig grep som bryter med det nøytralt registrerende blikk som har dominert sjangeren i fotokunsten de siste 10 årene. Bildene viser palestinske barn i utkanten av Ramallah, men vel så mye som å være forankret i en spesifikk historisk og geopolitiske kontekst, formidler disse fotografier noe mer overordnet og universelt om det å være menneske og takle sin livssituasjon tross vanskeligheter. Barn forblir barn uansett. Bildene bidrar til å nyansere krigens uttrykk på en måte som er oppløftende og peker positivt fremover. Slik sett tilbyr de oss et nytt blikk på en konflikt vi vanligvis ser dokumentert i all sin håpløshet.
Photo:
Honerud, Hilde
/
Kunst i offentlige rom
Honerud går i denne serien i dialog med kunsthistorien og portrettsjangeren i et personlig grep som bryter med det nøytralt registrerende blikk som har dominert sjangeren i fotokunsten de siste 10 årene. Bildene viser palestinske barn i utkanten av Ramallah, men vel så mye som å være forankret i en spesifikk historisk og geopolitiske kontekst, formidler disse fotografier noe mer overordnet og universelt om det å være menneske og takle sin livssituasjon tross vanskeligheter. Barn forblir barn uansett. Bildene bidrar til å nyansere krigens uttrykk på en måte som er oppløftende og peker positivt fremover. Slik sett tilbyr de oss et nytt blikk på en konflikt vi vanligvis ser dokumentert i all sin håpløshet.
Photo:
Honerud, Hilde
/
Kunst i offentlige rom