• Bilde 1) Stabbur fra Gosen slik det står i dag ved Norsk vegmuseum. Foto: Ole Arvid Flatmark.

Bilde 2) Stabburet kommer fra Gosen på Lifjellet i Lierne kommune i Nord Trøndelag fylke. Stabburet fikk Norsk vegmuseum mange år etterpå av Kjell Gosen, sønn av Birger. Han hadde flyttet det til sin villa i sentrum av Lierne enten fra gamle eller nye Gosen. Det var veldig fint å få det til vegmuseets anlegg slik at vegmuseet fikk et helt tun.
Bilde viser stabburet før flytting.

Bilde 3) Stabburet ble flyttet helt på lastebil og heises på plass i Gosen på Norsk vegmuseum. Til venstre ser vi låven/fjøset fra Limannvika og til høyre Gosen vegvokterbolig fra Lierne. Foto: Aslak Stø.

Stabbur fra Gosen på Lifjellet i Lierne ved Norsk vegmuseum