Postbil (Ford Thames 300E) og to personer.

5 comments

• Bildet viser Sara Petrine Carlsen f. Rønning f.1923 og sønnen Willy Marvin ved postbilen U- 24343. Sara har Petrine som navn, det var en tidligere feil fra min side å skrive Pauline. Sara Petrine var datter av Lina Johanna Rønning f. Petersdatter f.1890 fra Froan og Odin Albert Jenssen Rønning f.1889.

Bildet er tatt foran inngangen til forsamlingshuset Bakketun i Asserøya, slik huset var i 1956. Bilen tilhørte landpostbud Odin Albert Jenssen Rønning f.1889. Han hadde postruta mellom Asserøya og Lysøysundet.

• Her er en lenke til et annet bilde av samme bil (U-24343): Postbil (Ford Thames) og fem personer. - Norges Postmuseum / DigitaltMuseum
  • Landpostbudet Odin Rønning hadde tidligere Chevrolet som postbil.

Lenke: Postbil (Chevrolet) og liten jente sittende fotan. - Norges Postmuseum / DigitaltMuseum

• Lenke: Postbil (Chevrolet) med landpostbud Odin Albert Jensen Rønning ved rattet. - Norges Postmuseum / DigitaltMuseum
  • Lenke: Postbil (Chevrolet) med liten gutt ved siden av bilen. - Norges Postmuseum / DigitaltMuseum