• Per Arne Westavik er en velkjent skikkelse i Kristiansund, som skribent og forfatter, konferansier og reiselivsmann. Han har vært turistsjef i Kristiansund og i Møre og Romsdal. Vi kjenner ham de senere år som en av gutta og frontfigur i Gamle Kripos. Og det er nettopp ordet positiv som karakteriserer Per Arne Westavik i alle sammenhenger. Det er mange av oss nordmøringer som har mye å lære av ham! Han er en ordets mester, som kan overraske i slentrende betraktninger om det meste. Vi vet ikke hvor vi ender, men uansett: kjedelig blir det ikke!»Bildet er fra avisa Tidens Krav sitt arkiv i tidsrommet 1970-1994. Nå i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Per Arne Westavik er en velkjent skikkelse i Kristiansund, som skribent og forfatter, konferansier og reiselivsmann. Han har vært turistsjef i Kristiansund og i Møre og Romsdal. Vi...