• Erik Julsrud sitter og nyter utsikten fra et fjellparti i Rondane. Han var født i Oslo (f.1902-1982) og studerte på NTH og gikk på fjellturer i Jotunheimen, Rondane og Finnmark i sommerferiene. I 1926 gikk han fra Trondheim til Oslo. Bildet er fra en tur i Rondane på 1950-tallet. Sønnen Einar Julsrud fikk senere en del av fjellutstyret til faren. Gjenstandene er i Lørenskog bygdemuseums samling, deriblant en ryggsekk (LBM.0617) som ble brukt av faren på turen på fotografiet.
    Photo: Museene i Akershus

Erik Julsrud sitter og nyter utsikten fra et fjellparti i Rondane. Han var født i Oslo (f.1902-1982) og studerte på NTH og gikk på fjellturer i Jotunheimen, Rondane og Finnmark i s...