• Bryllupsfest. Dagny Søreng og Bjarne Njerve giftet seg i Sysselmannsgården 25.november 1956. Det var Sysselmann Odd Birketvedt som viet dem. Dagny bodde i Longyearbyen fra 1948 til 1960. Hun jobbet først på brakke, men ble seinere brakkesjef på brakke 4 i Nybyen. Bjarne kom i 1938 og jobbet først som gruvearbeider, seinere ble han stiger. Han var evakuert til England under krigen, men kom tilbake igjen og ble til 1960.
    Photo: Njerve, Bjarne / Svalbard museum

Bryllupsfest. Dagny Søreng og Bjarne Njerve giftet seg i Sysselmannsgården 25.november 1956. Det var Sysselmann Odd Birketvedt som viet dem. Dagny bodde i Longyearbyen fra 1948 til...