• Fra v Hans Dokken, Hans Berg og Olav Brøto.
Han hadde i sine glansdager bl.a. vunnet Trøgasetpokalen, som var gitt av Gustav og Bergljot (Beia) Skamarken. Pokalen måtte vinnes 3 ganger for å få den til odel og eie. Den var satt opp i kombinert. Kolbjørn Sevre fikk et napp i den i 1937, Svein Garborg 1938, Hans Berg 1939 og 1940. Edvard Henrud 1946, Halgrim Rauk 1947 og til slutt Hans Berg i 1948, da til odel og eie.
    Photo: Halingdølen / Hallingdal museum fotosamling

Fra v Hans Dokken, Hans Berg og Olav Brøto. I 1989 var Hans Berg 69 år gammel, og etter at bakken ble laget ferdig måtte han prøvehoppe den nye Brøtobakken. Han hadde i sine glans...