• Byggearbeid - byeksteriør - kai - bymiljø. Kaianlegg med arbeidsgjeng i forgrunnen og dresskledde herrer i bakgrunnen. Bildet er tatt fra en lekter innover mot en rekke "moderne" murgårder. På kaien ses tønnelager, hest og kjerre, dame med barnevogn - helt til h. stevnen på en robåt. Fra anleggingen av "Dampskipskaien" i 1915. Det er forbindelsen sørover mot søndre kai som er under arbeid.
    Photo: Haugalandmuseet

Byggearbeid - byeksteriør - kai - bymiljø. Kaianlegg med arbeidsgjeng i forgrunnen og dresskledde herrer i bakgrunnen. Bildet er tatt fra en lekter innover mot en rekke "moderne" m...