• Et smijerns-gjerde er satt opp rundt en kirkegård eller et familiegravsted. Fire store gravstøtter, med sokkel/blomsterbed, står innenfor gjerdet. Flere trær er plantet rundt gravstøttene. Det ganske flate området på utsiden av gjerdet består stort sett av gress. En del gjerdestolper står nede til venstre på bildet, antagelig med netting i mellom stolpene. Et berg med store steiner stå litt i bakgrunnen. Helt bakerst på bildet ses høye fjell med taggete topper og noen snøflekker på. Blå himmel og ellers bart i terrenget med løv på trærne tyder på en tidlig sommerdag.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Et smijerns-gjerde er satt opp rundt en kirkegård eller et familiegravsted. Fire store gravstøtter, med sokkel/blomsterbed, står innenfor gjerdet. Flere trær er plantet rundt gravs...