• Fra temadagsopplegget «Fangst og dyreliv om høsten» ved Norsk skogmuseum i Elverum i oktober 2017.  Til venstre i bildet ser vi museets fagkonsulent, Stein Tore Andersen, som viser ei lita gruppe femteklassinger ei blykule.  Bildet er tatt ved den rekonstruerte bjørnestilla framfor jaktbua fra Rognvola i Stor-Elvdal.  Her fikk elevene ei innføring i hvordan man tradisjonelt har drevet åtejakt på brunbjørn i norske skogsbygder.

Stein Tore Andersen er fra Vinje i Telemark, men har utdanning fra Høgskolen i Hedmarks avdeling på Evenstad i Stor-Elvdal.  Han ble ansatt ved Norsk skogmuseum i 2002, med oppgaver knyttet til formidling og arrangementsavvikling.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra temadagsopplegget «Fangst og dyreliv om høsten» ved Norsk skogmuseum i Elverum i oktober 2017. Til venstre i bildet ser vi museets fagkonsulent, Stein Tore Andersen, som viser...