• Bilder fra turer til Hogganvik, Vikedal, Hardanger, Bergen, Hafrsfjord, Hovda gård og Trelaneset ved Sola. Frida Johannessen spiser bær fra en grein (bilde 1-2). Bilde nr. 3 er av Yrkjefjorden sett fra Hogganvik i Vindafjord kommune. Det er flere bilder av Hogganvik med folk på verandaen på "Lars Hertevigs hus", i hagen og ved den såkalte "St. Hans-stranda" nedenfor (bilde nr. 4-13). Bilde nr. 17 er tatt foran Vikedal gjestgiveri. Bilde 27-30 ser ut til å være fra innerst i Hafrsfjord fra Sørnesvågen og Grannesvågen, nordøst for Sola flyplass.
    Photo: Johannessen, Finn / Ryfylkemuseet

Hogganvik gard. Vikedal gjestgiveri. Hardanger - Havsfjord. Hovda gård. Trelaneset, Sola. 1953.