1
9
100
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Sverd, motorsagsverd, laget av fjærstål. Sverdet har innvendig styring: Det er utfrest et spor i sagsverdet der kjedets drivlenke (sporrenser, styrelenke) går. Sporrenseren holder sporet rent, tar med seg olje og styrer kjedet slik at det ikke vingler. På begge sider av det utfreste sporet er det glideskinner som kjedets sidelenker ligger an mot. Sverdet er utstyrt med en opplagret trinse (endetrinse, topptrinse), som kan smøres med fettpresse. (Smørehull på ved siden av topptrinsens nagler.) Det er for øvrig sverdspissen som utsettes for de største påkjenningene. I bakkant har motorsagsverdet oljehull (hull for tilførsel av kjedeolje). Sverdet er preget av bruk, stålplatene ved sverdspissen spriker etter hard medfart og topprinsa er fastlåst. Produsentens røde merking er tilnærmet helt vekkslitt.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo