Båten er bygd som en Hardangerbåt, typisk Sørfjorden, med smale fire bordganger og med høge stevntopper. Framronga stikker over æsinga som to handtak. Bordgangen er klinka med firkantet rør og innved festet med trenagler. Framre stevntopp er skadet og reparert med jernbeslag. Rorbeslag på bakre stevn er intakt.
Photo:
Hardanger og Voss Museum
Båten er bygd som en Hardangerbåt, typisk Sørfjorden, med smale fire bordganger og med høge stevntopper. Framronga stikker over æsinga som to handtak. Bordgangen er klinka med firkantet rør og innved festet med trenagler. Framre stevntopp er skadet og reparert med jernbeslag. Rorbeslag på bakre stevn er intakt.
Photo:
Hardanger og Voss Museum
Båten er bygd som en Hardangerbåt, typisk Sørfjorden, med smale fire bordganger og med høge stevntopper. Framronga stikker over æsinga som to handtak. Bordgangen er klinka med firkantet rør og innved festet med trenagler. Framre stevntopp er skadet og reparert med jernbeslag. Rorbeslag på bakre stevn er intakt.
Photo:
Hardanger og Voss Museum
Båten er bygd som en Hardangerbåt, typisk Sørfjorden, med smale fire bordganger og med høge stevntopper. Framronga stikker over æsinga som to handtak. Bordgangen er klinka med firkantet rør og innved festet med trenagler. Framre stevntopp er skadet og reparert med jernbeslag. Rorbeslag på bakre stevn er intakt.
Photo:
Hardanger og Voss Museum