1
9
100
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Motorsag, rydningssag, ryddesag, av typen Jo-Bu R50 beregnet for en person. Ryddesaga ser for registrator ut til å være komplett. Det følger ikke med bæresele til saga. I skogbruket brukes ryddesaga til ungskogpleie, tynning, rydding av kratt, mindre busker og trær. Rydningssaga består av blad (sirkesagblad, sagklinge) og motor koblet til et langt stålrør/riggrør. Motor og blad er montert i hver sin ende av røret. Bladet er montert til en vinkelveksel / vinkelgir(gearhus). Kraftoverføringen fra motoren til sagbladet skjer ved hjelp av en aksel i det nevnte stålrøret/riggrøret. Bæreselen festes i bærekrok (opphengskrok). Kroken er montert på riggrøret. skrudd fast til ei klemme som omslutter røret. På høyre håndtak gjenfinnes gasshendelen. Begge håndtak er polstret med gummi. Håndtakene er regulerbare framover, bakover og sideveis. På venstre side av sagkroppen er det montert et bånd, ei hoftereim av kunstfiber, som ligger an mot brukerens kropp. Saga er utstyrt med sirkelsagblad for rydding av busker, mindre trær og kratt. Det er også mulig å utstyre saga for gressrydding. Lyddemperen/eksospotta gjenfinnes på venstre side av motorhuset. Starthuset er montert bak på motorhuset. Bensinpåfyllingen er plassert lengst bak på rydningssaga, rett bak starthåndtaket. Luftfilteret og tennpluggen gjenfinnes på toppen av motorhuset. Rydningssaga startes ved hjelp av snortrekk/startsnor. Saga har totaktsmotor. Det gjengis her noen tekniske data for Jo-Bu R50: Sylindervolum: 48 kubikkcentimeter Volum drivstofftank: 0,8 liter Vekt: 9,7 kg (med sele) Effekt: 2,8 hk For mer informasjon om rydningssaga, se også vedlagt fil under fanen referanser til filer.
Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum
Accept license and download photo