De tre skulpturene med titlene Indigo Kid #1-3 viser barn som kjæler med harer. Skulpturene er først formet i leire, så støpt i betong. Deretter er de malt og farget med waterbased stain, et produkt særlig brukt i USA til behandling av gulv for å etterligne ulike typer stein. Kunstneren har brukt fargen asurblå og lakk for å skape en tilnærmet versjon av blank azuritt; en type krystall som ifølge pseudovitenskap skal roe ned sinnet, frigi stress og forvirring, samt lindre bekymringer og ubesluttsomhet. Titlene Indigo Kid #1-3 kommer fra begrepet Indigo Children, en idé fra New Age-miljøer i 1970- årene, og en betegnelse som ble gitt til barn man hevdet hadde spesielle, usedvanlige eller overnaturlige evner og egenskaper.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
De tre skulpturene med titlene Indigo Kid #1-3 viser barn som kjæler med harer. Skulpturene er først formet i leire, så støpt i betong. Deretter er de malt og farget med waterbased stain, et produkt særlig brukt i USA til behandling av gulv for å etterligne ulike typer stein. Kunstneren har brukt fargen asurblå og lakk for å skape en tilnærmet versjon av blank azuritt; en type krystall som ifølge pseudovitenskap skal roe ned sinnet, frigi stress og forvirring, samt lindre bekymringer og ubesluttsomhet. Titlene Indigo Kid #1-3 kommer fra begrepet Indigo Children, en idé fra New Age-miljøer i 1970- årene, og en betegnelse som ble gitt til barn man hevdet hadde spesielle, usedvanlige eller overnaturlige evner og egenskaper.
Photo:
Johansson, Robert
/
Kunst i offentlige rom
De tre skulpturene med titlene Indigo Kid #1-3 viser barn som kjæler med harer. Skulpturene er først formet i leire, så støpt i betong. Deretter er de malt og farget med waterbased stain, et produkt særlig brukt i USA til behandling av gulv for å etterligne ulike typer stein. Kunstneren har brukt fargen asurblå og lakk for å skape en tilnærmet versjon av blank azuritt; en type krystall som ifølge pseudovitenskap skal roe ned sinnet, frigi stress og forvirring, samt lindre bekymringer og ubesluttsomhet. Titlene Indigo Kid #1-3 kommer fra begrepet Indigo Children, en idé fra New Age-miljøer i 1970- årene, og en betegnelse som ble gitt til barn man hevdet hadde spesielle, usedvanlige eller overnaturlige evner og egenskaper.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
De tre skulpturene med titlene Indigo Kid #1-3 viser barn som kjæler med harer. Skulpturene er først formet i leire, så støpt i betong. Deretter er de malt og farget med waterbased stain, et produkt særlig brukt i USA til behandling av gulv for å etterligne ulike typer stein. Kunstneren har brukt fargen asurblå og lakk for å skape en tilnærmet versjon av blank azuritt; en type krystall som ifølge pseudovitenskap skal roe ned sinnet, frigi stress og forvirring, samt lindre bekymringer og ubesluttsomhet. Titlene Indigo Kid #1-3 kommer fra begrepet Indigo Children, en idé fra New Age-miljøer i 1970- årene, og en betegnelse som ble gitt til barn man hevdet hadde spesielle, usedvanlige eller overnaturlige evner og egenskaper.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
De tre skulpturene med titlene Indigo Kid #1-3 viser barn som kjæler med harer. Skulpturene er først formet i leire, så støpt i betong. Deretter er de malt og farget med waterbased stain, et produkt særlig brukt i USA til behandling av gulv for å etterligne ulike typer stein. Kunstneren har brukt fargen asurblå og lakk for å skape en tilnærmet versjon av blank azuritt; en type krystall som ifølge pseudovitenskap skal roe ned sinnet, frigi stress og forvirring, samt lindre bekymringer og ubesluttsomhet. Titlene Indigo Kid #1-3 kommer fra begrepet Indigo Children, en idé fra New Age-miljøer i 1970- årene, og en betegnelse som ble gitt til barn man hevdet hadde spesielle, usedvanlige eller overnaturlige evner og egenskaper.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
De tre skulpturene med titlene Indigo Kid #1-3 viser barn som kjæler med harer. Skulpturene er først formet i leire, så støpt i betong. Deretter er de malt og farget med waterbased stain, et produkt særlig brukt i USA til behandling av gulv for å etterligne ulike typer stein. Kunstneren har brukt fargen asurblå og lakk for å skape en tilnærmet versjon av blank azuritt; en type krystall som ifølge pseudovitenskap skal roe ned sinnet, frigi stress og forvirring, samt lindre bekymringer og ubesluttsomhet. Titlene Indigo Kid #1-3 kommer fra begrepet Indigo Children, en idé fra New Age-miljøer i 1970- årene, og en betegnelse som ble gitt til barn man hevdet hadde spesielle, usedvanlige eller overnaturlige evner og egenskaper.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
De tre skulpturene med titlene Indigo Kid #1-3 viser barn som kjæler med harer. Skulpturene er først formet i leire, så støpt i betong. Deretter er de malt og farget med waterbased stain, et produkt særlig brukt i USA til behandling av gulv for å etterligne ulike typer stein. Kunstneren har brukt fargen asurblå og lakk for å skape en tilnærmet versjon av blank azuritt; en type krystall som ifølge pseudovitenskap skal roe ned sinnet, frigi stress og forvirring, samt lindre bekymringer og ubesluttsomhet. Titlene Indigo Kid #1-3 kommer fra begrepet Indigo Children, en idé fra New Age-miljøer i 1970- årene, og en betegnelse som ble gitt til barn man hevdet hadde spesielle, usedvanlige eller overnaturlige evner og egenskaper.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom
De tre skulpturene med titlene Indigo Kid #1-3 viser barn som kjæler med harer. Skulpturene er først formet i leire, så støpt i betong. Deretter er de malt og farget med waterbased stain, et produkt særlig brukt i USA til behandling av gulv for å etterligne ulike typer stein. Kunstneren har brukt fargen asurblå og lakk for å skape en tilnærmet versjon av blank azuritt; en type krystall som ifølge pseudovitenskap skal roe ned sinnet, frigi stress og forvirring, samt lindre bekymringer og ubesluttsomhet. Titlene Indigo Kid #1-3 kommer fra begrepet Indigo Children, en idé fra New Age-miljøer i 1970- årene, og en betegnelse som ble gitt til barn man hevdet hadde spesielle, usedvanlige eller overnaturlige evner og egenskaper.
Photo:
Werner Zellien
/
Kunst i offentlige rom