Photo: Telemark Museum

Alt dette er OGSÅ ditt

99 objects

I april 2022 åpnet Telemark museum den første utstillingen i det nye museumsbygget VEV i Brekkeparken, Alt dette er ditt. Der var fokuset på museets funksjon som samfunnets hukommelse og tingenes beskytter. Nå følger vi opp tanken og ideen bak den utstillingen med Alt dette er OGSÅ ditt. Dere vil få se større og mindre gjenstander fra museets samlinger, som OGSÅ forteller noe om din og min historie. Museet tar vare på mange slags ting, også ting det kan være vanskelig å forstå hvorfor vi tar vare på. Det kan være stygge ting, ødelagte ting eller ganske nye ting. Ting som sjelden kommer ut i en utstilling. Det er mye, det er spennende, det er rart, og det blir tatt vare på. Av oss – for deg.