I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
I stedet for å følge den tradisjonelle skulpturmotivet som er monumental og vertikal har Do Ho laget en vertikal og anti-monumental skulptur. Han tok utgangspunkt i arkitektenes ønske om å respektere den flate typografien utenfor bygget som skulle videreføres inn i lobbyen. I første øyekast ser det ikke ut som om det er noe der, men så forstår man at "Grass Roots Square" er på bakkenivå, samme nivå som plassen og publikum. Det er på dette nivået, grasrota, en virkelig kan forstå et samfunn.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom