Veggmaleriet består av et utall motiver som dels fungerer selvstendig, dels bindes sammen av noen gjennomgående grep. Her er norske fugler og dyr, som skjære, spurv, hare og røyskatt. Det finnes referanser til folkeeventyr. Det finnes norske hus og boligtyper. Og det finnes motiver hentet fra gullalder maleriet; i parafrasen over De ensomme gamle av Adolph Tidemand har de gamle nå forlatt åstedet. Baird snur om på disse tradisjonelle norske ikonene, og forholder seg aktivt og humørfylt til muralmaleriets historie slik vi kan se det for eksempel i Oslo Rådhus.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
Veggmaleriet består av et utall motiver som dels fungerer selvstendig, dels bindes sammen av noen gjennomgående grep. Her er norske fugler og dyr, som skjære, spurv, hare og røyskatt. Det finnes referanser til folkeeventyr. Det finnes norske hus og boligtyper. Og det finnes motiver hentet fra gullalder maleriet; i parafrasen over De ensomme gamle av Adolph Tidemand har de gamle nå forlatt åstedet. Baird snur om på disse tradisjonelle norske ikonene, og forholder seg aktivt og humørfylt til muralmaleriets historie slik vi kan se det for eksempel i Oslo Rådhus.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
Veggmaleriet består av et utall motiver som dels fungerer selvstendig, dels bindes sammen av noen gjennomgående grep. Her er norske fugler og dyr, som skjære, spurv, hare og røyskatt. Det finnes referanser til folkeeventyr. Det finnes norske hus og boligtyper. Og det finnes motiver hentet fra gullalder maleriet; i parafrasen over De ensomme gamle av Adolph Tidemand har de gamle nå forlatt åstedet. Baird snur om på disse tradisjonelle norske ikonene, og forholder seg aktivt og humørfylt til muralmaleriets historie slik vi kan se det for eksempel i Oslo Rådhus.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom
Veggmaleriet består av et utall motiver som dels fungerer selvstendig, dels bindes sammen av noen gjennomgående grep. Her er norske fugler og dyr, som skjære, spurv, hare og røyskatt. Det finnes referanser til folkeeventyr. Det finnes norske hus og boligtyper. Og det finnes motiver hentet fra gullalder maleriet; i parafrasen over De ensomme gamle av Adolph Tidemand har de gamle nå forlatt åstedet. Baird snur om på disse tradisjonelle norske ikonene, og forholder seg aktivt og humørfylt til muralmaleriets historie slik vi kan se det for eksempel i Oslo Rådhus.
Photo:
Isaksen, Trond A.
/
Kunst i offentlige rom