Utgangspunktet for kunstverket var hendelser gjenfortalt av fangene på stedet som ble ofre for tyskernes ulike vilkårlige avstraffelser. Historiske portrettfotografier var opplyst av oljelamper rundt om på veggene og en vifte fikk fotografiene til å blafre. Videoen av en munn som fremfører Franz Lehars Volgalied ble projisert på viften og veggen. Når sangen var over stoppet viften og alt ble stille.
Photo:
Per Formo
/
Kunst i offentlige rom
Utgangspunktet for kunstverket var hendelser gjenfortalt av fangene på stedet som ble ofre for tyskernes ulike vilkårlige avstraffelser. Historiske portrettfotografier var opplyst av oljelamper rundt om på veggene og en vifte fikk fotografiene til å blafre. Videoen av en munn som fremfører Franz Lehars Volgalied ble projisert på viften og veggen. Når sangen var over stoppet viften og alt ble stille.
Photo:
Per Formo
/
Kunst i offentlige rom
Utgangspunktet for kunstverket var hendelser gjenfortalt av fangene på stedet som ble ofre for tyskernes ulike vilkårlige avstraffelser. Historiske portrettfotografier var opplyst av oljelamper rundt om på veggene og en vifte fikk fotografiene til å blafre. Videoen av en munn som fremfører Franz Lehars Volgalied ble projisert på viften og veggen. Når sangen var over stoppet viften og alt ble stille.
Photo:
Per Formo
/
Kunst i offentlige rom
Utgangspunktet for kunstverket var hendelser gjenfortalt av fangene på stedet som ble ofre for tyskernes ulike vilkårlige avstraffelser. Historiske portrettfotografier var opplyst av oljelamper rundt om på veggene og en vifte fikk fotografiene til å blafre. Videoen av en munn som fremfører Franz Lehars Volgalied ble projisert på viften og veggen. Når sangen var over stoppet viften og alt ble stille.
Photo:
Per Formo
/
Kunst i offentlige rom