• Boligbrakke på Skjånes ca 1946
    Photo: Museene for kystkultur og gjenreisning i Finnmark IKS

Boligbrakke på Skjånes ca 1946

1 comment

• Landskapet er litt utydelig, men jeg tror ikke det er på Skjånes. Det er to skilt på veggen ved inngangspartiet - et for post og det andre telegraf. I 1945-47 var telegrafen på skolen. Det finnes bildet her hos dere. Den brakka som post- og telegraf som Bjarne Schancke bygde kom i senere ligner ikke på denne brakka. Det kan bemerkes at brakka stod i alle fall til Skjånes sentral ble automatisert i 1968-69 først som undersentral betjent av Mehamn, som ble automatisert 1. nov. 1969 samtidig med ytre deler av Lebesby Kommune og Berlevåg og Båtsfjord Kommuner.