• Fanaraaken. .DS «Fanaraaken» var et dampskip bygget i 1937 for Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane. .Bildet er tatt 11.05.1955. .Styremaskinen sviktet da "Fanaraaken" skulle legge til kai på Hermansverk, og skipet gikk på grunn noen meter fra kaien. Båten kom seg løs ved egen hjelp, og kunne fortsette i ruten mot Bergen, kun en times tid forsinket. Det var veldig dårlig vær den dagen, snøbyger tross nesten midten av mai.
    Photo: Erling Arvid Havnes f.23.10.1919 d.22.03.1987 / Romsdalsmuseet

Fanaraaken. .DS «Fanaraaken» var et dampskip bygget i 1937 for Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane. .Bildet er tatt 11.05.1955. .Styremaskinen sviktet da "Fanaraaken" skulle legge til...

1 comment

• Dato for bildet er 11. mai 1955. Styremaskinen sviktet da "Fanaraaken" skulle legge til kai på Hermansverk, og skipet gikk på grunn noen meter fra kaien. Båten kom seg flott ved egen hjelp, og kunne fortsette i ruten mot Bergen, kun en times tid forsinket. Det var veldig dårlig vær den dagen, snøbyger tross nesten midten av mai.