• "Mauretania" som tilhørte det engelske rederiet Cunard. Skipet var bygget i 1939 og var i fart fram til høsten 1965. Bildet må være fra sommeren 1965, for det var eneste året "Mauretania" besøkte Norge. Dette bildet er tatt i Trondheim.
    Photo: Johannessen, Olav Arne / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

"Mauretania" som tilhørte det engelske rederiet Cunard. Skipet var bygget i 1939 og var i fart fram til høsten 1965. Bildet må være fra sommeren 1965, for det var eneste året "Maur...

3 comments

• Bildet er speilvendt. Når jeg korrigerer for dette ser jeg at bildet er tatt i Trondheim.
  • Takk for kommentarene dine! Bildet er rettet opp og opplysninger skal være på plass i Digitalt Museum i 3. juni.