• Gårdstunet på Nedre Kopseng i Eggedal, hvor det var skysstasjon, ca. 1912. Bak beite er Ole Blegeberg. På hesten sitter Leif Blegeberg. Ved siden av hesten: Arne Blegeberg, faren Anders Blegeberg, Magnhild Blegeberg og flere ukjente.

Bygningen til høyre ble bygget i 1911. Merra til venstre ble solgt til Danmark i 1914. Hesten til høyre i spannet het "Fram" og var Norges raskeste med tiden 1.41.4 på 1 km. "Langvarig" het hesten helt til høyre.
    Photo: Mittet / Sigdal Museum

Gårdstunet på Nedre Kopseng i Eggedal, hvor det var skysstasjon, ca. 1912. Bak beite er Ole Blegeberg. På hesten sitter Leif Blegeberg. Ved siden av hesten: Arne Blegeberg, faren A...