• Bautastein langs Skjoldavegen, rett sør for Eivindsvatnet. Bildene er tatt mot vest. På det første bildet ser vi den nye Skjoldavegen svinge ned mot Haugesund. På baksiden er det revet og krysset over et bilde av en bygning, antagelig et hotell i utlandet. På det andre kortet ser vi Arkavatnet og Skeisvatnene.
    Photo: Ukjent / Haugalandmuseet

Bautastein langs Skjoldavegen, rett sør for Eivindsvatnet. Bildene er tatt mot vest. På det første bildet ser vi den nye Skjoldavegen svinge ned mot Haugesund. På baksiden er det r...