• Potrett
Asle Kåterud, 1902-1995, var idrettsmann med turmarsj/kappgang som spesialitet, og som langrennsløper var han kjent som en utøver med stor utholdenhet. Han var en periode formann i Bromma Idrettslag, senere materialforvalter og meget ivrig medlemsverver i laget, noe som førte til at Bromma idrettslag en tid hadde medlemmer over det ganske land, i tillegg også noen dansker og tyskere. Asle ga laget sitt gjennom årene en rekke vandrepokaler. I 1989 overleverte Asle hele sin premiesamling til Bromma Idrettslag til oppbevaring for ettertiden. Like før sin død ga Asle kr. 1000 til en ny vandrepokal og Bromma idrettslag bidro ytterligere til innkjøp av «Asle´s store minnepokal 10 km», denne måtte vinnes hele syv ganger.
    Photo: Ukjent / Hallingdal museum fotosamling

Potrett Asle Kåterud, 1902-1995, var idrettsmann med turmarsj/kappgang som spesialitet, og som langrennsløper var han kjent som en utøver med stor utholdenhet. Han var en periode f...