• I bakgrunnen Vardetårnet. I forgunnen pyntede barn som går på Brincmanns vei mot ";byen";. Veien fører mot Myra og Brunsvika. Barna kommer kanskje derfra. Det er pene stakitter rundt villaene og gjerder mot utmark/eng. Huset til venstre kalles dr. Høie villaen. Det er bygd i sveitserstil. Dr Høie drev i en årrekke sin legepraksis i dette huset. Vi er mange som husker venteværelset der. Adressen til huset er Hagbart Brinchmanns vei 9. Bak husene ligger Ansnesgården som vi ser låven til. Vi kan skimte at det bygges en ny villa bak husene. Til høyre Røsbergeiendommen. Huset ble i mange år (til 1917) bebodd av Schou-Bruun. Det skal ha bodd en Fr. Ansnes i andre etasje som var pianistinne på kinoen i gamle dager.
Reg: EFR
    Photo: Nordmørsmusea

I bakgrunnen Vardetårnet. I forgunnen pyntede barn som går på Brincmanns vei mot ";byen";. Veien fører mot Myra og Brunsvika. Barna kommer kanskje derfra. Det er pene stakitter run...

• Kan bildet være speilvendt?