Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
Photo:
Kristoffersen, Kine
/
Norsk Industriarbeidermuseum
Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
Photo:
Kristoffersen, Kine
/
Norsk Industriarbeidermuseum
Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
Photo:
Kristoffersen, Kine
/
Norsk Industriarbeidermuseum
Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
Photo:
Kristoffersen, Kine
/
Norsk Industriarbeidermuseum
Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
Photo:
Kristoffersen, Kine
/
Norsk Industriarbeidermuseum
Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
Photo:
Kristoffersen, Kine
/
Norsk Industriarbeidermuseum
Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
Photo:
Kristoffersen, Kine
/
Norsk Industriarbeidermuseum