• Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
    Photo: Kristoffersen, Kine / Norsk Industriarbeidermuseum
  • Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
    Photo: Kristoffersen, Kine / Norsk Industriarbeidermuseum
  • Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
    Photo: Kristoffersen, Kine / Norsk Industriarbeidermuseum
  • Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
    Photo: Kristoffersen, Kine / Norsk Industriarbeidermuseum
  • Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
    Photo: Kristoffersen, Kine / Norsk Industriarbeidermuseum
  • Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
    Photo: Kristoffersen, Kine / Norsk Industriarbeidermuseum
  • Signallykt med batteri brukt av skiftepersonell ved Norsk Transportaktieselskab/Hydro Transport i Tinn. Lykten har håndtak til å bære i, og et rom for batteri på baksiden. Flettet tynt tau snurret rundt håndtak.I front ved håndtak er to knapper, brukt for å skifte mellom rødt og grønt glass. Den ene knappen har en flat topp, mens den andre knappen er litt høyere og har en spiss topp. Knappene er utformet forskjellig for å kjenne med fingeren hvilken glasskive som var nede. Den spisse knotten ga rødt lys. I front er et stort buet glass under logo og en skrue. Det kan tenkes at skruen brukes for å åpne opp for tilgang til batteri og innmat. Under håndtak er det to mindre knapper. Påfestet skilt, topp, "Rj. B. 921"
    Photo: Kristoffersen, Kine / Norsk Industriarbeidermuseum

Lykt

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Select the images you want to order

Share to