• To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum
  • To sylinderformet tanker/beholdere/generatorer med flere luker montert på motorsykkel. Generatoren har et eget eksosanlegg som går fra den ene tanken. Den er også utstyrt med et brannslukningsapparat. Virkningsgraden er ca 0,4 med "godt køl", det vil si en 2,5 hk motor kan under gunstige omstendigheter teoretisk utvikle ca 1 hk. Kullet skal knuses til biter av størrelse 5-15 millimeter, og oppfyringen er svært omstendelig. I teorien skal man kunne kjøre ca 10 km på "en fyring".
    Photo: Stormbringer, Eirik / Norsk vegmuseum

Gassgenerator

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to