• Scania P.124 lastebilchassis med påbygget betongsprøyterobot som har operatørhytte. Oransje farge. 3-akslet. Chassiset har en dieseldrevet forbrenningsmotor av typen DSC1202. Motoren har et slagvolum på 12 000 cm³ og en ytelse på 265 kW (360 hk). Tandem bakaksel. Roboten er elektrisk drevet, opprinnelig 690 V, senere bygget om til 1000 V. Betongpumpen er en AMV/Putzmeister PM 702 stempelpumpe. Dekk foran skal være 385/65 R 22.5, Dekk bak skal være 12 R 22.5 X 2. To sitteplasser. Sprøytebommen er montert på en konsoll med svingkrans. Rotasjonsbevegelsen er drevet av en hydraulisk motor med reduksjonsgir som kan rotere bommen 270 grader. Sprøytemunnstykket kan tiltes og roteres. Kilometerstand er ca. 96 000 km.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Scania P.124 lastebilchassis med påbygget betongsprøyterobot som har operatørhytte. Oransje farge. 3-akslet. Chassiset har en dieseldrevet forbrenningsmotor av typen DSC1202. Motoren har et slagvolum på 12 000 cm³ og en ytelse på 265 kW (360 hk). Tandem bakaksel. Roboten er elektrisk drevet, opprinnelig 690 V, senere bygget om til 1000 V. Betongpumpen er en AMV/Putzmeister PM 702 stempelpumpe. Dekk foran skal være 385/65 R 22.5, Dekk bak skal være 12 R 22.5 X 2. To sitteplasser. Sprøytebommen er montert på en konsoll med svingkrans. Rotasjonsbevegelsen er drevet av en hydraulisk motor med reduksjonsgir som kan rotere bommen 270 grader. Sprøytemunnstykket kan tiltes og roteres. Kilometerstand er ca. 96 000 km.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Scania P.124 lastebilchassis med påbygget betongsprøyterobot som har operatørhytte. Oransje farge. 3-akslet. Chassiset har en dieseldrevet forbrenningsmotor av typen DSC1202. Motoren har et slagvolum på 12 000 cm³ og en ytelse på 265 kW (360 hk). Tandem bakaksel. Roboten er elektrisk drevet, opprinnelig 690 V, senere bygget om til 1000 V. Betongpumpen er en AMV/Putzmeister PM 702 stempelpumpe. Dekk foran skal være 385/65 R 22.5, Dekk bak skal være 12 R 22.5 X 2. To sitteplasser. Sprøytebommen er montert på en konsoll med svingkrans. Rotasjonsbevegelsen er drevet av en hydraulisk motor med reduksjonsgir som kan rotere bommen 270 grader. Sprøytemunnstykket kan tiltes og roteres. Kilometerstand er ca. 96 000 km.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Scania P.124 lastebilchassis med påbygget betongsprøyterobot som har operatørhytte. Oransje farge. 3-akslet. Chassiset har en dieseldrevet forbrenningsmotor av typen DSC1202. Motoren har et slagvolum på 12 000 cm³ og en ytelse på 265 kW (360 hk). Tandem bakaksel. Roboten er elektrisk drevet, opprinnelig 690 V, senere bygget om til 1000 V. Betongpumpen er en AMV/Putzmeister PM 702 stempelpumpe. Dekk foran skal være 385/65 R 22.5, Dekk bak skal være 12 R 22.5 X 2. To sitteplasser. Sprøytebommen er montert på en konsoll med svingkrans. Rotasjonsbevegelsen er drevet av en hydraulisk motor med reduksjonsgir som kan rotere bommen 270 grader. Sprøytemunnstykket kan tiltes og roteres. Kilometerstand er ca. 96 000 km.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Scania P.124 lastebilchassis med påbygget betongsprøyterobot som har operatørhytte. Oransje farge. 3-akslet. Chassiset har en dieseldrevet forbrenningsmotor av typen DSC1202. Motoren har et slagvolum på 12 000 cm³ og en ytelse på 265 kW (360 hk). Tandem bakaksel. Roboten er elektrisk drevet, opprinnelig 690 V, senere bygget om til 1000 V. Betongpumpen er en AMV/Putzmeister PM 702 stempelpumpe. Dekk foran skal være 385/65 R 22.5, Dekk bak skal være 12 R 22.5 X 2. To sitteplasser. Sprøytebommen er montert på en konsoll med svingkrans. Rotasjonsbevegelsen er drevet av en hydraulisk motor med reduksjonsgir som kan rotere bommen 270 grader. Sprøytemunnstykket kan tiltes og roteres. Kilometerstand er ca. 96 000 km.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Scania P.124 lastebilchassis med påbygget betongsprøyterobot som har operatørhytte. Oransje farge. 3-akslet. Chassiset har en dieseldrevet forbrenningsmotor av typen DSC1202. Motoren har et slagvolum på 12 000 cm³ og en ytelse på 265 kW (360 hk). Tandem bakaksel. Roboten er elektrisk drevet, opprinnelig 690 V, senere bygget om til 1000 V. Betongpumpen er en AMV/Putzmeister PM 702 stempelpumpe. Dekk foran skal være 385/65 R 22.5, Dekk bak skal være 12 R 22.5 X 2. To sitteplasser. Sprøytebommen er montert på en konsoll med svingkrans. Rotasjonsbevegelsen er drevet av en hydraulisk motor med reduksjonsgir som kan rotere bommen 270 grader. Sprøytemunnstykket kan tiltes og roteres. Kilometerstand er ca. 96 000 km.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Scania P.124 lastebilchassis med påbygget betongsprøyterobot som har operatørhytte. Oransje farge. 3-akslet. Chassiset har en dieseldrevet forbrenningsmotor av typen DSC1202. Motoren har et slagvolum på 12 000 cm³ og en ytelse på 265 kW (360 hk). Tandem bakaksel. Roboten er elektrisk drevet, opprinnelig 690 V, senere bygget om til 1000 V. Betongpumpen er en AMV/Putzmeister PM 702 stempelpumpe. Dekk foran skal være 385/65 R 22.5, Dekk bak skal være 12 R 22.5 X 2. To sitteplasser. Sprøytebommen er montert på en konsoll med svingkrans. Rotasjonsbevegelsen er drevet av en hydraulisk motor med reduksjonsgir som kan rotere bommen 270 grader. Sprøytemunnstykket kan tiltes og roteres. Kilometerstand er ca. 96 000 km.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum

Betongsprøyterobot

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to