• Vest, mulig brudgomsvest i følge medfølgende opplysninger. Vestens fremside er i et mønstervevd stoff, baksiden er sannsynligvis i kypertvevd lin. Vesten har to små lommer foran. Det er tre knapphull på venstre forstykke og et knapphull på høyre forstykke. Det er sydd blå-svart tråd rundt knapphullene. På baksiden av venstre forstykke er det sydd fast en tøykledd knapp. Begge forstykkene er foret med spunnet lin. Foringen starter ca 8 cm nedenfor skulderen og slutter ca 8 cm overnfor lommene. Foret går ikke helt ut i kantene til forstykkene. undersiden av slagene er i rutet bomullstoff i fargene brunt, rødt, blått og beige. I halslinningen er det sydd fast en tøylapp med "Nr. 27" skrevet på, denne er av nyere dato.

Vest