• Kunstverkene omtales som digitale malerier, og er inspirert av strofer fra diktet "All in green went my love riding" fra 1923 av den amerikanske poeten E. E. Cummings, en modernistisk forfatter som eksperimenterte med fri form i sine tekster. De gjenspeiler spesielt diktets beskrivelse av farger og inneholder abstrakte fragmenter av diktets billedspråk. Verkene er to av en serie på tre og er nyprodusert for Brønnøysundsregistrene.

Krag er opptatt av estetiske ideer om symmetri og ornamentikk som har gjennomsyret kunsthistorien, og som har vandret både historisk og geografisk mellom ulike sivilisasjoner og kulturelle regioner i verden.

Photo: Jan Khür / Kunst i offentlige rom

Four red roebuck at a white water [Tekstil]