• Monica Flakk bor og arbeider i Oslo, der hun også er utdannet på Kunsthøgskolen. Kjernen i hennes produksjoner omhandler steiner og fjell, som formidles gjennom fotografi og avstøpninger. Kunstverket "Marks in the Archive #1" består av ulike fotografiske utsnitt med naturstein, som er satt sammen til en komposisjon. Utsnittene bidrar til en anonymisering av geografiske beliggenhet og størrelse. De blir fragmenter av en større helhet, der farger, strukturer og den geologiske historien fremheves. Fotografiene i samspill blir et fortellende grep som forsterkes ved at verket er montert direkte på fauskemarmoren i lokalet, og knyttes opp til bygget i seg selv.
    Photo: KÖSK / Kunst i offentlige rom

Marks in the Archive #1 [Papir]