• Kunstverket tar sitt utgangspunkt i et fotografi av grunnfjellet i Bergen, lokalisert på USF, derfra navn på steinart og GPS koordinator. Valg av motiv knytter seg tett opp til den naturvitenskapelige forskning som ble bedrevet ved Naturhistorisk Museum fra 1900-tallet, deriblant geologi, og som er grunnlaget for opprettelsen av Universitetet i Bergen i 1946. Uttrykket og valg av foto forankrer idé til sted både arkitektonisk og historisk og gir samtidig festsalen et kunstnerisk teppe gjort i nåtid. Å skape et møte mellom samtid og historie er det dette prosjektet dreier seg om.
    Photo: Isaksen, Trond A. / Kunst i offentlige rom

ORNAMENT - kalkspat på mylonittisk gneis - 60°23’45.96”N, 5°18’31.96”Ø [Veggteppe]