• Bronseskulpturen er ei 4,67 meter lang avstøyping av det som opphavleg var berebjelken i The Clive House i Kolkata, India, og som i dag er ein benk utanfor det same huset.

Huset, som i utgangspunktet var ein portugisisk fabrikk, blei i 1753 bygd om av Lord Robert Clive, kommandør og sjef for Britisk India, til ein av dei første britiske residensane i India. Sjølv budde han der berre i fem år. Frå 1947 har Clive House vore okkupert av bengalske flyktningefamiliar som bur der den dag i dag. Huset er omgjort og takbjelken er flytta ut på gardsplassen, kor den er ein sosial møteplass. Det har lenge vore planlagd å gjere Clive House om til eit historisk museum.

Spørsmålet Gullaksen stiller med avstøypinga er; kva tek vi vare på og kva forkastar vi når historia skal forteljast? Er det historia om Robert Clives eller den om flyktningane som skal forteljast? Skulpturen blir som eit monument over kompleksiteten i historia til bygget kor veksten og fallet til kolonimakta blir knytt saman med historia til flyktningane, og insisterer på at desse særs ulike forteljingane har lik historisk verdi.
    Photo: Bergjord, Geir Egil / Kunst i offentlige rom
  • Bronseskulpturen er ei 4,67 meter lang avstøyping av det som opphavleg var berebjelken i The Clive House i Kolkata, India, og som i dag er ein benk utanfor det same huset.

Huset, som i utgangspunktet var ein portugisisk fabrikk, blei i 1753 bygd om av Lord Robert Clive, kommandør og sjef for Britisk India, til ein av dei første britiske residensane i India. Sjølv budde han der berre i fem år. Frå 1947 har Clive House vore okkupert av bengalske flyktningefamiliar som bur der den dag i dag. Huset er omgjort og takbjelken er flytta ut på gardsplassen, kor den er ein sosial møteplass. Det har lenge vore planlagd å gjere Clive House om til eit historisk museum.

Spørsmålet Gullaksen stiller med avstøypinga er; kva tek vi vare på og kva forkastar vi når historia skal forteljast? Er det historia om Robert Clives eller den om flyktningane som skal forteljast? Skulpturen blir som eit monument over kompleksiteten i historia til bygget kor veksten og fallet til kolonimakta blir knytt saman med historia til flyktningane, og insisterer på at desse særs ulike forteljingane har lik historisk verdi.
    Photo: Bergjord, Geir Egil / Kunst i offentlige rom
  • Bronseskulpturen er ei 4,67 meter lang avstøyping av det som opphavleg var berebjelken i The Clive House i Kolkata, India, og som i dag er ein benk utanfor det same huset.

Huset, som i utgangspunktet var ein portugisisk fabrikk, blei i 1753 bygd om av Lord Robert Clive, kommandør og sjef for Britisk India, til ein av dei første britiske residensane i India. Sjølv budde han der berre i fem år. Frå 1947 har Clive House vore okkupert av bengalske flyktningefamiliar som bur der den dag i dag. Huset er omgjort og takbjelken er flytta ut på gardsplassen, kor den er ein sosial møteplass. Det har lenge vore planlagd å gjere Clive House om til eit historisk museum.

Spørsmålet Gullaksen stiller med avstøypinga er; kva tek vi vare på og kva forkastar vi når historia skal forteljast? Er det historia om Robert Clives eller den om flyktningane som skal forteljast? Skulpturen blir som eit monument over kompleksiteten i historia til bygget kor veksten og fallet til kolonimakta blir knytt saman med historia til flyktningane, og insisterer på at desse særs ulike forteljingane har lik historisk verdi.
    Photo: Bergjord, Geir Egil / Kunst i offentlige rom
  • Bronseskulpturen er ei 4,67 meter lang avstøyping av det som opphavleg var berebjelken i The Clive House i Kolkata, India, og som i dag er ein benk utanfor det same huset.

Huset, som i utgangspunktet var ein portugisisk fabrikk, blei i 1753 bygd om av Lord Robert Clive, kommandør og sjef for Britisk India, til ein av dei første britiske residensane i India. Sjølv budde han der berre i fem år. Frå 1947 har Clive House vore okkupert av bengalske flyktningefamiliar som bur der den dag i dag. Huset er omgjort og takbjelken er flytta ut på gardsplassen, kor den er ein sosial møteplass. Det har lenge vore planlagd å gjere Clive House om til eit historisk museum.

Spørsmålet Gullaksen stiller med avstøypinga er; kva tek vi vare på og kva forkastar vi når historia skal forteljast? Er det historia om Robert Clives eller den om flyktningane som skal forteljast? Skulpturen blir som eit monument over kompleksiteten i historia til bygget kor veksten og fallet til kolonimakta blir knytt saman med historia til flyktningane, og insisterer på at desse særs ulike forteljingane har lik historisk verdi.
    Photo: Bergjord, Geir Egil / Kunst i offentlige rom
  • Bronseskulpturen er ei 4,67 meter lang avstøyping av det som opphavleg var berebjelken i The Clive House i Kolkata, India, og som i dag er ein benk utanfor det same huset.

Huset, som i utgangspunktet var ein portugisisk fabrikk, blei i 1753 bygd om av Lord Robert Clive, kommandør og sjef for Britisk India, til ein av dei første britiske residensane i India. Sjølv budde han der berre i fem år. Frå 1947 har Clive House vore okkupert av bengalske flyktningefamiliar som bur der den dag i dag. Huset er omgjort og takbjelken er flytta ut på gardsplassen, kor den er ein sosial møteplass. Det har lenge vore planlagd å gjere Clive House om til eit historisk museum.

Spørsmålet Gullaksen stiller med avstøypinga er; kva tek vi vare på og kva forkastar vi når historia skal forteljast? Er det historia om Robert Clives eller den om flyktningane som skal forteljast? Skulpturen blir som eit monument over kompleksiteten i historia til bygget kor veksten og fallet til kolonimakta blir knytt saman med historia til flyktningane, og insisterer på at desse særs ulike forteljingane har lik historisk verdi.
    Photo: Bergjord, Geir Egil / Kunst i offentlige rom
  • Bronseskulpturen er ei 4,67 meter lang avstøyping av det som opphavleg var berebjelken i The Clive House i Kolkata, India, og som i dag er ein benk utanfor det same huset.

Huset, som i utgangspunktet var ein portugisisk fabrikk, blei i 1753 bygd om av Lord Robert Clive, kommandør og sjef for Britisk India, til ein av dei første britiske residensane i India. Sjølv budde han der berre i fem år. Frå 1947 har Clive House vore okkupert av bengalske flyktningefamiliar som bur der den dag i dag. Huset er omgjort og takbjelken er flytta ut på gardsplassen, kor den er ein sosial møteplass. Det har lenge vore planlagd å gjere Clive House om til eit historisk museum.

Spørsmålet Gullaksen stiller med avstøypinga er; kva tek vi vare på og kva forkastar vi når historia skal forteljast? Er det historia om Robert Clives eller den om flyktningane som skal forteljast? Skulpturen blir som eit monument over kompleksiteten i historia til bygget kor veksten og fallet til kolonimakta blir knytt saman med historia til flyktningane, og insisterer på at desse særs ulike forteljingane har lik historisk verdi.
    Photo: Bergjord, Geir Egil / Kunst i offentlige rom

Benk [Skulptur]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to