• Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom
  • Tekstilforskalet betong er en byggeteknikk som innebærer bruk av konstruksjonsmembran som materiale for betongformer. I motsetning til tradisjonell forskaling, er materialet fleksibelt og kan formes under press av flytende betong. Dette resulterer i spontane formasjoner og overflater som generelt ikke skapes under tradisjonelle betongstøp. Man lar på en måte tyngdekraften og trykk få spille på lag i utformingen av skulpturen. Overflaten på betongen sandblåses slik at stein og pukk kommer til syne og, sammen med rester fra tekstilen, danner struktur og farge.
    Photo: Kjell Ove Storvik / Kunst i offentlige rom

(uten tittel) [Skulptur]

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to