• Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)
  • Håndformet rektangulært fat med kraftig struktur. Fatet har en fordypning i midten med svakt skrånende kanter og buet håndtak på hver tverrside. Bunnfargen er svart begitning og hvit begitning påført med pensel i et abstrakt mønster. Noe turkis begitning på den ene langsiden. Det rødbrente godset skinner gjennom fargene. Leira er tilsatt mye chamotte, slik at over- og underflaten fremstår knudrete.
    Photo: Beer, Freia / Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum (Opphavsrett)

Fat

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to