• Fritthengende tekstil. Mindre stykker i brun og mørkeblå råsilke sydd sammen til et stort teppe. På silkestykkene håndbrodert med store korssting og stilkesting i mørkeblått, brunt og grønt. Rektangulære og kvadratiske stykker med korssting opp langs midtstykket, et rektangulært parti med bølgende linjer i stilkesting øverst. I venstre side bølgende linjer nederst, ellers korssting. I høyre side bølgende linjer i øverste halvdel. Teppet har en fragmentarisk karakter med opprevne huller i teppeflaten og opprevne frynser nederst.

Falmet skjønnhet [Broderi på silke]