• Rastaferga i Stor-Elvdal, 1936.
Bildet er tatt østfra, og i bakgrunnen, ved nåværende (2011) Riksveg 3 ser vi sundstua, og til høyre hoppbakken Brattegga.
Bildet er hentet fra boka "Børnene paa Sæteren" av den danske forfatterinnen Estrid Ott, som skrev en rekke bøker for barn, deriblant denne, "Børnene paa Grønland" og "Børnene i Amerika."
Sommeren 1936 tilbrakte Estrid Ott med ektemann og fire barn i setergrenda Gåla, i Stor-Elvdal, og boka er en skildring av daglige gjøremål for barn og voksne på setra, og flere turer ned i dalen. Under ett av disse besøkene er nok dette bildet tatt. Fotograf var Estrid Otts mann, John Knox-Seith. (Opplysninger fra Ola Klefsås i 2011)

Rastaferga ved elva Glomma i Stor-Elvdal kommune i Hedmark 1936