• Snøbrøyting med FWD lastebil modell SSU, med spissplog og sideplog vinteren 1937. Mannen på planet betjener plogen ut og inn, og i høyden. Klikk på pilen til høyre for å se flere bilder. Bilde nr. 2 viser FWD brøytebil i arbeid med sideplog. Bilde nr. 3 viser FWD brøytebil. Bilde nr. 4 har påskrevet tekst på bildet :" I Troms Fylkes Veivesen".  Disse 4 bildene er fra Colbjørnsen & Co A/S sitt album. Men det kan tenkes at brøytebildene som vises her er fra Narvik, da strekningen Narvik - Tromsø ved Takvand er merket i albumet til tidligere vegdirektør Andreas Baalsrud "Mindealbum fra Troms". Et album han fikk fra deltagerne i Vei og Jernbanekommiteens reise i 1937, og som blant annet viser samme brøytebilder. Bilde nr. 5 og nr. 6 er fra vegdirektør Baalsruds Minnealbum fra Troms 1937.

Ref. til artikkel i "Vegvesenets redskaper og maskiner 1941," av overingeniør Johs. Eggen, side 131. Merk "Fig. 212. Forplog og kantplog. Vegvesenet i Troms fylke. Kantplogen henger i en david." Jf. side 137. Se vedlegg i Nedlastinger for mer informasjon om ploger.

FWD lastebil modell SSU, med spissplog og sideplog 1937