• FWD modell SU i arbeid med  norskbygget sideving på  Sørlandsvegene i 1939. Brøyting på smal veg. FWD lastebil  med kjennetegn K-956 og drosje med kjennetegn K-72.
Drosje K-72 er en Pontiac 1937-1939 modell. Kjennes på kromstripene (som her framstår som mørke pga belysningen) over basjelokket. De gikk for øvrig over panseret også. Fra midt på 1930-tallet til langt ut på 1950-tallet var det et av designelementene som skulle skille Pontiac fra det billigere søstermerke Chevrolet. Opplysninger på drosjen fra Ivar Stav.

FWD lastebil modell SU i møte med drosje på smal veg 1939

1 comment

• Drosje K-72 er en Pontiac 1937-39. Kjennes på kromstripene (som her fremstår som mørke pga belysningen) over bagasjelokket. De gikk for øvrig over panseret også. Fra midt på 30-tallet til langt ut på 50-tallet var det et av designelementene som skulle skille Pontiac fra det billigere søstermerke Chevrolet.