• Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum
  • Ford. 2-dørs. Ombygd med hjemmelaget karosseri. Har gul lakk. Interiøret er brunt og grått. Begge fram stolene kan vippes opp for tilgang til baksetet. Bilen har en vannavkjølt, bensindrevet 8-sylindret "flathead" V-motor med forgasser. Motoren har et sylindervolum på 221 eller 239 kubikktommer. Motorytelse/effekt er 90 eller 100 hk. To aksler, bakhjulstrekk. 3 - trinns manuell girkasse. Antall sitteplasser er 5. Dekk foran og bak skal standard være 5.50 X 17. Tellerstand på speedometeret er 65269. Hjemmelaget hydraulisk bremsesylinder erstatter mekaniske bremser.
Motordatering:
24 pinnebolter i toppene tilsier motorproduksjon i perioden 1938-48. Toppene er merket med 81T som betyr truckmotor fra perioden 1938-42. Motoren har to viftereimer og det ble tatt i bruk i 1942, derfor kan vi fastlå at motoren er fra 1942. Vi vet dog ikke sikkert om motoren er en 90 hk 221 kubikktommer fra Ford eller en 100 hk 239 kubikktommer fra Mercury.
    Photo: Mass Haugen / Norsk vegmuseum

Personbil

Add a comment or suggest edits

To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».

Leave a comment or send an inquiry

Share to